דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צורות ההתאגדות השונות ישראל 

מאת    [ 21/08/2010 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 3209 פעמים ]

מאמר מספר 1 -  צורות ההתאגדות השונות בישראל                                                                                               הקדמה - בשנת 2010 "נולדו" כ - 48 אלף עסקים חדשים בישראל המהווים כ-10% מכלל העסקים הפעילים. במקביל לסך הפתיחות שנרשמו בשנת 2010, נרשמו כ-38 אלף סגירות!! כך שבפועל נוספו 10,000 עסקים חדשים בלבד למגזר העסקי. מבחינת שרידות העסקים עולה כי כ-83% שורדים בשנה השנייה לפעילותם ואילו בשנה החמישית שורדים בממוצע רק 56% מהעסקים.                                                                                                                                                                            בישראל ישנן מספר צורות חוקיות להתאגד על מנת לבצע פעילות עסקית. הצורות הנפוצות ביותר הן: עוסק מורשה, עוסק פטור, שותפות וחברה בע"מ.   באיזה צורה כדאי לי להתאגד? .. במאמר מספר 2.  1) עוסק מורשה : "עוסק מורשה" (להלן עצמאי) הינו אדם המבצע פעילות עסקית המניבה לו הכנסות והוצאות מעיסוק זה. העצמאי או "הנישום", כפי שהוא מכונה ע"י רשויות המס השונות (מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי) הוא האדם עצמו ואין כל הפרדה בינו ובין העסק אותו הוא מנהל. לדוגמא : אם בחר לפתוח עסק ולקרוא לו "אלי פדן ייעוץ עסקי", הרי שאלי פדן הוא הנישום אל מול רשויות המס השונות. על העצמאי להגיש דוחות חודשיים או דו-חודשיים לרשויות מס ערך מוסף (מע"מ), לשלם מקדמות למס הכנסה ולביטוח לאומי ובנוסף, להגיש דוח שנתי למס הכנסה על ההכנסות וההוצאות שהיו לו באותה שנה. לרוב, משתמש העצמאי ברואה חשבון על מנת לבצע פעולות אלה.

2) עוסק פטור:

"עוסק פטור" הינו עצמאי שמחזור ההכנסות שלו מהעסק שלו אינו עולה על 76,884 שקלים בשנה. חובותיו וזכויותיו זהים כמעט לחלוטין לעוסק מורשה, למעט ההתנהלות מול רשויות מע"מ. כלומר, העוסק הפטור אינו גובה מע"מ  על עסקאות/מכירות שהוא מבצע ואינו מקזז מע"מ על הוצאות שהיו לו בניהול העסק.   הסבר על מע"מ ושאר רשויות המס יובא במאמרים הבאים.

 

3) שותפות:

שותפות הינה צורת התאגדות של שני בני אדם או יותר לצורך הפעלת עסק מסוים. השותפות אינה גוף משפטי העומד בפני עצמו, אלא השותפים בעצמם הינם האנשים העומדים מאחורי השותפות. כלומר, החובות והזכויות של השותפות הינם של השותפים. בשותפות יכולים להתאגד שני חברים ויותר. החוק הישראלי מגביל את מספר השותפים הכלליים לעשרים, פרט לשותפויות של עו"ד ורו"ח, שבהן אין הגבלה על מספר החברים. אין הכרח ברישום השותפות אצל רשם השותפויות. ככלל, השותפות מהווה עבור השותפים אך ורק מסגרת ארגונית המאפשרת להם להפעיל מבחינה ניהולית את עסקם. אבל מבחינת תשלומי מס הכנסה, על כל שותף יחול מס בנפרד על פי חלקו ברווחי השותפות.

 

4) חברה בעירבון מוגבל (חברה בע"מ):

החברה, היא גוף משפטי נפרד ושונה ממייסדיו ובעליו. המייסדים הם בדרך כלל בעלי החברה והם עושים זאת באמצעות החזקת מניות  ועל כן נקראים בעלי מניות. המנייה הנה למעשה אגד של זכויות וחובות אשר המחזיק בה חב כלפי החברה והחברה חבה כלפיו.

בחברה יש הפרדה כמעט מלאה בין עצמה (מאחר והיא ישות משפטית נפרדת) לבין בעלי מניותיה. אם לדוגמה יש לגורם מסוים טענה או תביעה כלפי החברה, בד"כ הוא אינו יכול לתבוע את בעלי מניותיה.

 

אלי פדן

 

אלי פדן - יועץ עסקי ומלווה פיננסי לפרטיים וחברות. בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים   (MBA).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב